آرشیو مرداد ماه 1402

مجموعه اتاق فرار انيگما - بهترين اتاق فرار تهران متشكل از تيمي خلاق، توانمند و حرفه‌اي، تلاش نموده است تا با رعايت استانداردهاي بين المللي چه به جهت طراحي پلان بازي و چه به جهت طراحي داخلي و فضاها، ساعتي خوش را براي شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

بازی های مختلف برای تعداد کم و زیاد

یکی از جنبه های اصلی فلسفه بازی بررسی دلایل انسانی بازی کردن است. یعنی چرا انسان ها به بازی کردن نیاز دارند و چگونه بازیها به رشد و تکامل فردی و اجتماعی همگان کمک می کنند. این بررسی، تحلیل چگونگی بازی کردن، نیازهایی که باعث ایجاد تمایل به بازی می شوند و میزان تأثیر آن را بر روی روان و روحیه افراد بررسی می کند.

فلسفه بازی همچنین به تحلیل ارتباط بازی و واقعیت هم می پردازد. یعنی به بررسی اینکه چگونه بازیها می توانند واقعیت ها را نمایش و تشخیص دهند و چطور بازیها به کنش ها و واکنش های واقعی در بین افراد تبدیل می شوند.

در نهایت، فلسفه بازی به مطالعه این موضوع نیز می پردازد که آیا بازیها می توانند به معنویت افراد کمک کنند یا نه. بررسی اینکه چگونه بازیها می توانند احساس رضایت و خوشحالی را در افراد بوجود آورند و به تقویت روحیه آنها کمک کنند. بعضی از فلسفه بازی معتقدند که بازیها می توانند به افزایش آگاهی از وجود خدا و عصمت انسان کمک کنند.

در کل، فلسفه بازی سعی دارد معانی عمیقتری را از بازیها بررسی کند و به تحلیل انسانی و اجتماعی آن پردازد. این بررسی ها به ما کمک می کند تا بهتر درک کنیم که چرا ما به بازیها نیاز داریم و چگونه آنها می توانند به ما کمک کنند.

دورهمی ها اعم از خانوادگی و دوستانه به عنوان یکی از لذت بخش ترین بخش های زندگی در صورتی که به خوبی مدیریت بشه، می تونه به یه خاطره خاص و منحصر بفرد هم تبدیل بشه. البته منظورم از مدیریت، انجام کارهای عجیب و غریب و نامتعارف نیست؛ بلکه کافیه یه کم ذوق و خلاقیت داشته باشین تا بتونین از چند ساعت دورهمی تکراری یه خاطره باحال و متفاوت با بازی با تعداد کم بسازین. 

 

بازی با تعداد کم

بازی های رومیزی 

البته بازی های دو نفره جذاب دیگه ای مثل شطرنج و تخته هم هست که اگه صفحشون رو تو خونه داشته باشین؛ می تونین به راحتی برای ساعت ها سرگرم بشین و لذت ببرین. این بازیا علاوه بر سرگرم کننده بودن، می تونن دقت و تمرکزتون رو هم بالا ببرن.

 

بازی های مناسب جمع های دو تا چهار نفر

 

بازی کنترل خنده

بازی کنترل خنده، هم برای جمع ها و دورهمی های خانوادگی مناسبه و هم برای گروه های دوستانه. تو این بازی باید همه دور هم بشینن و سعی کنن نفر کناری خودشون رو بخندونن. شرط برنده شدن هم تو این بازی نخندیدنه. شاید این بازی در ظاهر خیلی ساده به نظر بیاد، ولی تو جمع های خانوادگی حسابی شور و نشاط میاره. البته شاید شما دوست داشته باشین؛ برای شادتر کردن فضا به جای کنترل خنده، بازی رو جوری طراحی کنین که هر کس باید بقیه رو با گفتن جوک یا حرکات دست و صورت بخندونه. این جوری هر کس حرکاتش بیشتر خنده دار باشه، برنده بازیه.

 

بازی برای چهار تا شش نفر

بازی اتاق فرار 

اگه قصد دارین دورهمی تون رو بیرون از خونه برگزار کنین، یکی از جاهای هیجان انگیزی که می تونین قرار بذارین، اتاق فراره. بازی های اتاق فرار معمولا تو ژانرهای ترسناک، معمایی، بقا و پلیسی ... اجرا میشه که بسته به نوع ژانر نحوه اجرای بازی و نوع معماها هم فرق می کنه. به همین خاطر افراد تو انتخاب اتاق فرار می تونن بر اساس نوع سلیقه اعضای گروه از بین ژانرهای مختلف، سناریویی که براشون جذاب تره رو انتخاب کنن. هدف از بازی اتاق فرار حل معما و یافتن سرنخ برای پیدا کردن کلید نهاییه، ولی در اصل این بازی یه تجربه سرگرم کننده و مهیجه که حواس رو هوشیارتر و مغز رو فعال تر از همیشه نگه می داره. البته به شرطی که این بازی رو تو اتاق فرار مجموعه های حرفه ای مثل انیگما تجربه کنین.

 

بازی جرات یا حقیقت

این بازی جذاب که گاهی وقتا ترسناک هم میشه، خیلی تو دورهمی های دوستانه رواج داره. برای این بازی افراد گروه دور هم می شینن و یه بطری رو روی زمین یا میز می چرخونن. سر بطری به سمت هر فردی که قرار بگیره؛ اون باید از بین گزینه شجاعت یا حقیقت یکی رو انتخاب کنه. کسی که سمت دیگه بطری قرار داره؛ می تونه بر اساس نوع انتخاب طرف مقابل ازش سوال بپرسه، بعد کسی که سر بطری به طرفش بود؛ باید بر اساس انتخابی که انجام داده، پاسخ صحیح ( حقیقت ) رو بده یا از پاسخ دادن ( شجاعت ) امتناع کنه که در این صورت باید هر مجازاتی که سوال کننده براش در نظر می گیره رو بپذیره و انجامش بده. 

تو این بازی بسته به نوع افرادی که شرکت می کنن، مجازات هایی که تعریف میشه، می تونه خیلی خنده دار یا ترسناک و خطرناک باشه.

 

بازی برای 6 تا 10 نفر 

اتاق فرار دلاک

یکی دیگه از بازی های هیجان انگیز مناسب برای گروه های شش تا ده نفره، بازی اتاق فرار دلاک مجموعه انیگماست که تو کمالشهر کرج اجرا میشه، این اسکیپ روم ترسناک که یکی از 5 اتاق فرار ترسناک مجموعه انیگمائه، به خاطر لوکیشن بزرگش قابلیت پذیرش تا ده نفر رو داره. البته لوکیشن 1000 متری این اتاق فرار تنها وجه تمایز این اتاق از بقیه اتاق فرارها نیست و سناریوی این بازی با قابلیت اجرا تو سه ساعت، یکی از جذاب ترین بخش های این اتاق فرار محسوب میشه. این بازی که تو یه حمام قدیمی طراحی و اجرا میشه به قدری جذاب و دوست داشتنیه که نه تنها یه روز متفاوت رو براتون می سازه بلکه روزهای بعد از بازی هم ذهنتون حسابی درگیر سناریو، چالش ها و معماهای بازی میشه که توی اتاق فرار کرج ترسناک بوده.

 

پانتومیم

پانتومیم از بازی های هیجان انگیزیه که خصوصا تو این سال های اخیر خیلی تو جمع ها و دورهمی های دوستانه و خانوادگی اجرا میشه. این بازی که بر اساس نوع جمع می تونه تغییر کنه؛ از یه سری قاعده کلی برخورداره که در صورت تمایل اعضا می تونه قوانین و مقررات جدید خودتون رو بهش اضافه کنین. برای انجام این بازی احتیاج به دو گروه داریم که تعداد اعضای گروه می تونه از دو نفر تا چند نفر متغیر باشه. یکی از گروه ها با همفکری هم یه کلمه رو انتخاب می کنه که یک شخص از گروه مقابل باید اونو با حرکات دست و پا بازی کنه. کلمه مورد نظر می تونه ضرب المثل، شیء یا حتی یه مفهوم باشه. تو این بازی لب زدن، نوشتن یا با دست نشان دادن ممنوعه.

 

 

 بازی های برای ده نفر به بالا

بازی مافیا

بازی مافیا یکی از هیجان انگیزترین بازی های دورهمی های بزرگتراست که علاوه بر جذابیت، احتیاج به هوش و دقت نظر هم داره. تو این بازی افراد تو دو گروه شهروند و مافیا قرار می گیرن. برای تقسیم نقش ها اسامی روی یه تکه کاغد نوشته میشه و توسط گرداننده بین افراد پخش میشه. هیچ کس نباید از نقش یه نفر دیگه مطلع باشه. بازی تو دو فاز شب و روز اجرا میشه که گروه مافیا با قدرت کشتاری تو شب چشماشون رو وا می کنن و با شناسایی هم سعی می کنن تو روز شهروندا رو فریب بدن. شهروندا هم تو روز باید با همفکری هم مافیا رو شناسایی کنن و با رای گیری از شهر بیرون کنن. البته شهر، نقش هایی مثل دکتر و تک تیرانداز هم داره که با توانایی خاصشون می تونن کارهایی رو تو شب انجام بدن و برای نجات شهر تلاش کنن. کارگاه شهر هم می تونه با استعلام هایی که می گیره، اعضای مافیا رو شناسایی کنه و به شهروندا معرفی کنه.

 

این بازی که بهتره حداقل با 10 نفر انجام بشه تو جمع هایی که تعدادشون بیشتره، جذاب تر و هیجان انگیز تر میشه.

 

کدوم بازی رو انتخاب کنیم؟

البته انتخاب این که کدوم بازی برای کدوم دورهمی مناسب تره، به خودی خود یه چالش بزرگه که بهتره با همفکری و مشورت همه اعضا حل بشه تا نتیجه ش برای همه دلچسب و لذت بخش باشه. برای رسیدن به چنین نتیجه ای هم بهتره علاوه بر تعداد افراد گروهتون به سن و سال و سلیقه اعضای گروه هم توجه کنین. 

 

قطعا برای یه جمع خانوادگی که همه افراد از بزرگ تا کوچیک دوست دارن سرگرم بشن، انتخاب یه بازی که همه اعضا بتونن در اون مشارکت داشته باشن، بهترین انتخاب ممکنه. حتی پیشنهاد میشه تو انتخاب بازی های بیرون از خونه هم به این نکته توجه داشته باشین و اگه قصد دارین مثلا بازی اتاق فرار رو با اعضای خانواده انجام بدین، اتاق فرار رویا رو انتخاب کنین که برای همه اعضای خانواده مناسبه. چون چالش های این اتاق بیشتر بر اساس فعالیت های فیزیکی و مهارت های بدنیه که به راحتی برای بزرگترا و بچه ها قابل اجرائه. ضمن این که این اتاق خصوصا برای بزرگترا یه اتاق نوستالژیکه و بازیاش اونها رو یاد بازی های دوران بچگیشون میندازه.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

۰ ۰

بهترین فیلم های نوستالژی کودکی

نوستالژی یا دلپذیری یعنی علاقه و عشقی که به خاطره‌های گذشته و ماجراها و رویدادهایی که در گذشته تجربه کرده‌ایم پیدا می‌شود. این عشق و علاقه به خاطره‌ها می‌تواند به مجموعه‌ای از اتفاقات گذشته یا حتی به یک زمان خاص و معین اشاره کند. نوستالژی معمولاً باعث تجدید نظر یا تجربه‌ی دوباره‌ی احساسات و خاطرات گذشته می‌شود و می‌تواند در قالب خاطرات، موسیقی، فیلم، عکس و سایر عوامل مختلف بروز یابد. عموماً این احساس به عنوان یک لذت یا احساس مثبت به خاطره‌های گذشته تعبیر می‌شود. بهترین فیلم های نوستالژی کودکی شاید تو دل همه ی حس ثابت ایجاد کنه ولی دل همه ما لک زده برای برگشتن به همون دوران.

 

این فیلم های نوستالژِی شامل:

خواهران غریب

این فیلم که برای خیلیا یادآور بازی بسیار زیبای زنده یاد خسرو شکیباییه، در سال 75 با فروش 141 میلیون تومانی در صدر جدول فروش سینمای ایران قرار می گیره.

خواهران غریب از روی قصه معروف اریش کستنر ساخته شده که پیش از این هم، فیلم دو نیمه سیب کیانوش عیاری از اون اقتباس شده بود. فیلم خواهران غریب علاوه بر موسیقی و آوازهای دلنشین، از جذابیت جابجایی دوقلوها هم استفاده کرد که به خوبی تونست مخاطب کودک و بزرگسال رو جذب کنه و تا آخر با خودش همراه کنه.

شهر موش ها

شهر موش ها که به خاطر پرطرفدار بودن جُنگ تلویزیونی مدرسه موش ها، با استقبال بی سابقه مردم مواجه شد؛ با بودجه یک میلیون و 200 هزار تومانی به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی تو سال 64 ساخته شد و تونست تو گیشه فروش 10 میلیون تومانی رو تجربه کنه. این فیلم پرمخاطب تو اون سالها، اولین فیلم مخصوص کودکان بود که پس از انقلاب ساخته می شد. البته ناگفته نمونه که عمده موفقیت این فیلم به خاطر جذابیت فوق العاده زیاد مدرسه موش ها در بین مردم بود.

 

 

دزد عروسک ها

فیلم دزد عروسک ها با تلفیق بین فیلم زنده و انیمیشن برای نخستین بار تو سال 69 تجربه تکنیکی جدیدی رو تو سینمای ایران رقم زد که با گذشت تقریبا 25 سال از اون روزها هنوز این فیلم جذاب و دیدنیه. محمدرضا هنرمندی کارگردان این فیلم در قالب یه داستان جذاب، یه شهر فانتزی و خاص رو برای کودکان می سازه که با صحنه های کمیک و موزیکال و نقش آفرینی فوق العاده اکبر عبدی به فروش 24 میلیونی و کسب مقام نخست جدول فروش می رسه.

 

ترانه اکبر عبدی با جمله معروف " آهای آهای ننه، من گشنمه " هنوز برای خیلی از بزرگترا خاطره انگیز و دوست داشتنیه.

 

 

 

مدرسه پیرمردها

مدرسه پیرمردها یکی از خاطره انگیزترین و خنده دارترین فیلم های سال 70 بود که از کمدی اسلپ استیک ( بزن بکوب ) و برخوردهای فیزیکی و هرج و مرجی که از تضاد و تقابل با نظم و مقررات آسایشگاه سالمندان ایجاد شده بود، به خوبی بیننده رو جذب موقعیت های شلوغ و طنز آمیزش می کرد. فیلم مدرسه پیرمردها با فروش 11 میلیون تومانی در رتبه دهم جدول فروش سال 70  قرار گرفت؛ ولی انصافا با وجود شخصیت آشپز با بازی فوق العاده اکبر عبدی، این فیلم پتانسیل فروش بیشتر رو هم داشت.

 

 

 

کلاه قرمزی و پسرخاله

این فیلم زیبا که از برنامه تلویزیونی پرطرفدار کلاه قرمزی اقتباس شده بود در سال 73 با فروش 172 میلیون تومانی از پرفروش ترین فیلم های سال محسوب می شد. علاوه بر نقش پررنگ برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی، ترانه ها و موسیقی جذاب فیلم در کنار توانایی حمید جبلی در ارائه تیپهای عروسکی باعث استقبال فوق العاده مردم از این فیلم شد.

 

 

 

الو الو من جوجوام

" الو الو من جوجوام"  یکی دیگه از کارهای ماندگار مرضیه برومند که تلفیقی از دو آلبوم خونه مادربزرگه و آرایشگاه خوشگله. این فیلم با وجود آن که مثل بیشتر فیلم های عروسکی از کمبود امکانات فنی و تکنیکی رنج می بره، ولی جذابیت فوق العاده کاراکترهای عروسکیش باعث شد تا با فروش 30 میلیون تومانی در سال 73 در رتبه ششم جدول پرفروش ها قرار بگیره. 

 

سفر جادویی

فیلم سفر جادویی به عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های دهه 70، به موضوع تنبیه شدن اشاره می کنه. ابوالحسن داوودی کارگردان این فیلم کودکانه ی خنده دار از ایده خلاقانه سفر به گذشته استفاده می کنه تا با یه سفر خیالی در یه فضای فانتزی پدر خانوده رو مجازات کنه. سفر جادویی یه فیلم رویایی برای همه بزرگترا و بچه هاست که دلشون میخواد با سفر به گذشته، به همه اون چیزایی که دلشون می خواد؛ برسن. 

شاید بزرگترایی که دلشون واسه اون روزا تنگ شده، بدشون نیاد با یه سفر جادویی به گذشته، دوباره اون روزها و حس های ناب بچگی رو تجربه کنن، کوچکترها هم با این سفر، می تونن خاطرات دوران کودکی پدرها و مادرهاشون رو از نزدیک ببینن و شاهد شادی هایی باشن که تا حالا فقط قصه هاشو شنیدن.

 

 

 

چه جوری به گذشته سفر کنیم؟

اگه با یاداوری این فیلم ها، خاطرات دوران کودکی براتون زنده شد و یاد بازی های دوران بچگی و دوستی های متفاوت اون روزها افتادین، بد نسیت بدونین؛ مجموعه اتاق فرار انیگما تو اتاق فرار رویا یه سفر به گذشته متفاوت و دوست داشتنی طراحی کرده که تجربش می تونه برای همه لذت بخش و پر نشاط باشه.

اتاق فرار رویا یه اتاق فرار به سبک هیجان و شادیه که برعکس اتاق های فرار دیگه برای همه اعضای خانواده طراحی شده تا بتونن در کنار هم از یه بازی متفاوت و هیجانی لذت ببرن. تو اتاق رویا تقریبا همه چالش ها و معماها مهارتین و خیلی از اونها بر اساس بازی های دهه شصت طراحی شده که برای بزرگترها می تونه یاداور دوران کودکی باشه. برای بچه های خانواده هم اتاق فرار رویا بیشتر شبیه یه خانه بازی پرهیجان و بی نظیره تا یه اتاق فرار ترسناک و دلهره آور.

 

اتاق فرار رویای مجموعه انیگما یه اتاق فانتزی پر از رنگ های شاد و نورهای پرانرژیه که نه تنها خیلی عجیب و غریب به نظر می رسه بلکه یه سری قوانین خاص داره که باعث میشه این اتاق جذابتر و متفاوت تر از همه اتاق فرارهایی باشه که تا حالا تجربه کردین. اتاق فرار رویای مجموعه انیگما بر پایه فعالیت بدنی ساخته شده، به طوری که روند بازی پر از اتفاقات باحال و خنده داره که به راحتی همه بازیکنارو سر ذوق میاره و بهشون انرژی میده.

 

در هر صورت اگه دوست دارین یه روز سراسر فان داشته باشین و تو یه دنیای فانتزی بدون هیچ محدودیتی از همه چیز لذت ببرین؛ این اتاق فرار هیجانی رو با چالش ها و بازی های متفاوتش از دست ندین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

۰ ۰

ترسناک ترین مکان های دنیا و ایران

ترسناک ترین مکان های دنیا ممکن است بر اساس تجربه و نظر شخصی متفاوت باشد، اما در زیر به برخی از مکان هایی که به عنوان ترسناک شناخته می‌شوند(دقیقا مثل خفن ترین اتاق فرار تهران) اشاره می‌کنم:

جاده چیسلر (Chrysler Building)آمریکا: این ساختمان در شهر نیویورک قرار دارد و به دلیل طراحی منحصر به فرد و صعود بلند به آسمان معروف است.

جنگل آمازون، برزیل: این جنگل بزرگ در آمازوناس قرار دارد و به عنوان یکی از حوزه های غنی ترین تالاب های جهان شناخته می شود. برخی افراد معتقدند که این جنگل میزبان موجودات خطرناکی مانند عقاب های بزرگ، خزنده های بزرگ و انواع عناکب زنگ زده است.

 

قلعه نوکروپولیس، انگلستان: این قلعه قدیمی در شمال ولز قرار دارد و به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان های بریتانیا شناخته می‌شود. قلعه نوکروپولیس در طول تاریخ به عنوان کانون فعالیت های جادوگران و شیاطین شناخته شده است.

 

جنگل های سامارا روسیه: این جنگل‌ها در منطقه Ural Mountains در روسیه واقع شده و به عنوان مکانی مرموز و ترسناک شناخته می‌شوند. خبرهای مربوط به ناپدید شدن و جابجایی عجیب افراد در این منطقه باعث شده تا جنگل‌های سامارا به عنوان محلی مرموز و ترسناک شناخته شوند.

 

جزیره پووپوا پاپوآ گینه نو: این جزیره در اقیانوس آرام واقع شده و به عنوان یکی از مکان‌های ترسناک ترین در جهان شناخته می‌شود. به دلیل وجود جمعیتی از قبیله های بومی و طوایف نامعمول، جزیره پووپوا یک جایگاه رازآلود و عجیب و غریب دارد.

 

ترسناک ترین مکان های دنیا و ایران

لطفاً توجه داشته باشید که ترسناک بودن یک مکان ممکن است بر اساس باورها، افسانه‌ها و داستان‌های محلی متفاوت باشد و همچنین تجربه شخصی هر فرد نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

به علاوه، در فرهنگ‌ها و باورهای مختلف، مکان‌های دیگری نیز به عنوان ترسناک شناخته می‌شوند. بعضی از آنها عبارتند از:

 

قلعه براندنبورگ، آلمان: این قلعه قدیمی در آلمان واقع شده است و به دلیل ظاهر مخوف و سابقه تاریخی خود، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به مکان‌های تاریک و ترسناک قرار گرفته است.

 

جاده پامپروف، رومانی: این جاده کوهستانی در رومانی، به دلیل داستان‌های خون‌آشامی و افسانه‌های مربوط به ارواح و روح‌ها، معروف است. برخی افراد اعتقاد دارند که این جاده تاریک و مرموز، مکانی متعلق به جهان ماوراءالطبیعه است.

 

باغ اشباح، ژاپن: باغ اشباح در شهر هیروشیما ژاپن قرار دارد و به عنوان یکی از مکان‌های ترسناک و پراز اسطوره‌ها شناخته می‌شود. باغ با فضایی تاریک و طبیعتی مرموز، مقصد گردشگران و علاقه‌مندان به روایت‌های ترسناک است.

 

بیمارستان وینسلی، انگلستان: این بیمارستان در لندن قرار دارد و در گذشته به عنوان بیمارستان روانی فعالیت می‌کرده است. به دلیل شواهد و شایعات مربوط به اتفاقات ترسناک و ارواح در این مکان، بیمارستان وینسلی به عنوان یکی از مکان‌های ترسناک شناخته می‌شود.

 

جزیره کاباسا، مکزیک: این جزیره در نزدیکی شهر مکزیکو سیتی قرار دارد و به عنوان جزیره مرموز مردگان و عجیب و غریب شناخته می‌شود. جزیره کاباسا مکانی است که طبق باورهای محلی، ارواح کودکان را در بر می‌گیرد و معتقد است که با حضور در این جزیره ممکن است با اتفاقات ترسناک روبرو شوید.

 

اتاق فرار ترسناک

اتاق فرار ترسناک یک بازی ماجراجویی است که شما و یک گروه دیگر از بازیکنان در یک اتاق قفل شده قرار می‌گیرید و باید با حل پازل‌ها، رموز و چالش‌ها، به طور منطقی و همکارانه از آنجا فرار کنید. بهترین اتاق‌ فرار ترسناک تهران معمولاً با الهام از موضوعات ترسناک، تریلرهای فیلم‌ها، داستان‌های ترسناک و عناصر ترسناک ساخته شده‌اند.

در این نوع از اتاق‌های فرار، معماها و چالش‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که حس ترس و هیجان را به شما القا کنند. ممکن است با صداهای ترسناک، نورهای ضعیف، دکوراسیون ترسناک و حتی بازیگران زنده در طول بازی مواجه شوید. هدف اصلی شما در اتاق فرار ترسناک، پیدا کردن راه‌حل‌ها برای باز کردن قفل‌ها و دستیابی به خروجی است.

اتاق‌های فرار ترسناک معمولاً برای علاقه‌مندان به تجربه هیجان‌انگیز و آدرنالینی ساخته شده‌اند. قبل از شرکت در این نوع از بازی‌ها، مهم است که از نظر روحی و جسمی آمادگی داشته باشید و از هر گونه محدودیت سلامتی خود با اپراتور اتاق فرار مطلع شوید.

اتاق فرار کرج یک تجربه هیجان‌انگیز و متفاوت است، اما برخی از افراد ممکن است به دلیل حساسیت‌های شخصی، وحشت یا استرس زیادی را تجربه کنند. در صورتی که از این نوع تجربه‌ها لذت می‌برید و مایلید تا تحت تاثیر موضوعات ترسناک باشید، می‌توانید بازی اتاق فرار ترسناک را تجربه کنید.

چرا دوست داریم که بترسیم

به عنوان یک هوش مصنوعی، من نمی‌توانم احساسات و تمایلات شخصی را داشته باشم. اما می‌توانم توضیح دهم که در برخی موارد مردم ممکن است به دلایلی تمایل داشته باشند که ترسیدن را تجربه کنند.

 

۱. حس احساس زنده بودن: برخی افراد ممکن است ترس را به عنوان یک راه برای احساس زنده بودن و تجربه شدن در موقعیت‌هایی مثل تماشای فیلم‌های ترسناک و آزمودن ورزش‌های خطرناک انتخاب کنند.

۲. تغذیه هیجانی: برخی افراد نوع خاصی از هیجان را در ترس یا ترسیدن پیدا می‌کنند. آنها لذت می‌برند که در مواجهه با ترس قرار بگیرند و تجربیات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند.

۳. آزمون و قابلیت اطمینان: تجربه ترس می‌تواند به برخی افراد کمک کند تا خود را در موقعیت‌های استرس‌زا قرار داده و قابلیت‌های خود را در مواجهه با تحدیدات بزرگتر از آنچه فکر می‌کنند، تست کنند.

۴. تجربه آموزشی: برخی افراد از ترس به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده می‌کنند. آنها ممکن است با تجربه ترسناکی مواجه شوند تا از طریق آن تجربیات جدیدی بدست آورند و در مورد خود و دیگران بیشتر یاد بگیرند.

در نهایت، همه این تجربه‌ها و ترجیحات مربوط به افراد خاصی است و نه یک قاعده عمومی. هر فرد تمایلات و دلایل متفاوتی برای ترسیدن ممکن است داشته باشد.

اما استفاده از آن برای سنجش میزان کیفیت و وضوح تصویر رایج‌تر است. از این‌رو در اکثر موارد، منظور از آن وضوح تصویر است. هرچه رزولوشن یک تصویر بالاتر باشد، جزئیات آن بیشتر مشخص است. از این‌رو با کیفیت‌تر به‌نظر می‌رسد.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

۰ ۰

انواع ژانرهای اتاق فرار

ژانر یک مفهوم مرتبط با هنر، ادبیات، موسیقی و سینما است که به دسته‌بندی و تقسیم بندی اثرهای هنری و فرهنگی براساس مشخصه‌های مشترک آن‌ها می‌پردازد. ژانر در واقع نوع یا سبک خاصی از آثار هنری را مشخص می‌کند.

در سینما، نمونه‌هایی از ژانرها شامل علمی-تخیلی، اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام، ترسناک، عاشقانه و وسترن می‌باشد. هر ژانر معمولاً مشخصه‌ها، الگوها و موضوعات خاصی دارد که به آن مشخصه‌ها و عناصر اصلی ژانر گفته می‌شود. به عنوان مثال، ژانر علمی-تخیلی معمولاً در دنیایی فرضی و پیچیده قرار دارد و از تکنولوژی پیشرفته و عناصر خیالی استفاده می‌کند.

در موسیقی نیز ژانرهای مختلفی وجود دارد که بر اساس سبک موسیقی، موضوعات متنوع و اجزای موسیقیایی تعریف می‌شوند. به عنوان مثال، راک، پاپ، جاز، کلاسیک، الکترونیک و هیپ‌هاپ از ژانرهای موسیقی معروف هستند.

در ادبیات نیز ژانرهای متنوعی وجود دارد مانند رمان، داستان کوتاه، شعر، درام، کمدی و آثار غیرداستانی. هر ژانر ادبی دارای قواعد و الگوهای خاصی است که نویسنده‌ها برای خلق اثرهای خود از آن استفاده می‌کنند.

مهم است بدانید که هر اثر هنری ممکن است چند ژانر را ترکیب کند و مرزهای مشخص بین ژانرها نیز ممکن است بعضاً نامشخص باشد. همچنین، تعریف و شناخت دقیق ژانرها ممکن است در طول زمان تغییر کند و اثرات جدیدی به آنها افزوده شود.

ژانرهای اتاق فرار به عنوان یکی از اصلی ترین روش های دسته بندی این بازی شناخته میشن که از گذشته تا به امروز رشد قابل توجهی در بحث ژانر اسکیپ روم داشتن. در دنیای فیلم سازی هم عواملی مانند محیط، کاراکتر، داستان، موضوع، درون مایه، لحن و حتی نحوه داستان سرایی به عنوان یک معیار برای تعیین نوع ژانر فیلم شناخته میشه.

 

انواع ژانرهای اتاق فرار که در بین مردم پرطرفدار هستند

 

قدمت ژانرهای اصلی دنیای سینما به دوران ابتدایی هالیوود و صنعت فیلم سازی برمی گرده. البته در آن زمان تعداد ژانرها خیلی محدود بود. ولی امروزه علاوه بر ژانر های اصلی مثل اکشن، کمدی، درام، فانتزی، ترسناک، معمایی و .... زیر ژانرهایی هم وجود داره که برای دسته بندی فیلم ها ازشون استفاده می شه. به طور کلی دسته بندی فیلم ها بر اساس ژانر به بینندگان کمک می کنه تا خیلی راحت تر فیلم ها مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن.

 

واسه همین تو این مطلب تصمیم داریم یه اطلاع کامل و جامع از اتاق های فرار مجموعه انیگما در اختیارتون قرار بدیم تا  شما هم تفاوت رو احساس کنین و بتونین در صورت نیاز بهترین انتخاب اتاق فرار رو برای گروهتون داشته باشین:

 

اتاق فرار ژانر ترسناک

اگه از اون دست افرادی هستین که هر سناریویی شما رو جذب نمی کنه، رزرو اتاق فرار ترسناک تهران مثل تسخیر، کلبه، روانی و دلاک مجموعه انیگما رو امتحان کنین که با استفاده از المان های وحشت از ناشناخته ها، ترسی به بیننده القا می کنه که این ترس با فضاهای مرموز و موسیقی دلهره آوری که برای این بازی ها در نظر گرفته شده، اونها رو هیجان انگیز و خوفناک می سازه. علاوه بر این معماها و چالش های در ظاهر ساده اما پیچیده این بازیها که بیشتر بر جنبه های روان شناختی تمرکز داره، حوادث عجیب و غریبی رو برای افراد رقم می زنه که تا مدت ها تو ذهن هر بازیکنی نقش می بنده.

 

یکی از شاخص ترین و جذاب ترین بخش اتاق های فراری که در این گروه قرار می گیرن، لوکیشن یا فضای بی نظیر این اتاق هاست که در کل کشور منحصر بفرده. خصوصا اتاق فرار 1000 متری دلاک که بسیار قابل توجه و خاصه. این اتاق فرار که تو یه حمام قدیمی 1000 متری اجرا شده، با دالان ها و اتاق های تو در تو به قدری مرموز و پیچیده به نظر می رسه که تو همون لحظات اول به خوبی حس ترس و وحشت رو به بازیکن القا می کنه. این حمام قدیمی که به علت متروکه بودن فضایی شبیه فضای جن و روح داره، پرمعماترین و طولانی ترین اتاق فرار ایران که پر از چیزاییه که تا حالا ندیدید و نشنیدید ...

 

 

 

اتاق فرار ژانر معمایی

داستان های معمایی یا کاراگاهی که معمولا پر از چالش ها و معماهای گوناگون هستن، یکی از ژانرهای پرطرفدار دنیای سینما محسوب میشن. تو مجموعه انیگما برای افرادی که عاشق این نوع فیلم ها هستن؛ بازی های جذابی مثل اتاق قتل مرموز و اتاق جنگ رو در نظر گرفتن که علاوه بر یه سناریوی خاص و بی نظیر، پر از معماها و چالش هایی هستن که نه تنها هوش و درایت بازیکنا رو به چالش می کشه؛ بلکه نیاز به کار گروهی و منسجم دارن.

 

معماهای این بازی ها به گونه ای طراحی شدن که همه افراد گروه باید با تمرکز و دقت به همه نکات ریز و درشت، توجه داشته باشن و با یه کار گروهی منسجم و دقیق به یه نتیجه مطلوب برسن. اتاق قتل مرموز این مجموعه که از جذابیت های طراحی دکور، نور و موسیقی فوق العاده برخورداره، یه بازی چالش برانگیز واسه اوناییه که فک می کنن از عهده هر معمایی برمیان و از هوش سرشاری برخوردارن. بنابراین اگه خودتون یا دوستاتون اهل کل کل هستین و فک می کنین از عهده معماهای این اتاق برمیاین، این گوی و این میدان!!!

 

 

اتاق فرار ژانر هیجانی

قسمت پر از هیجان و انرژی مجموعه انیگما، اتاق های فرار رویا و سولاریس هست که با همه اتاق فرارهایی که تا حالا دیدین یا وصفش رو شنیدین؛ فرق داره. این اتاق فرار هیجانی با سبک و سیاقی کاملا تفاوت نه تنها یه نوآوری تو ساخت بازی اتاق فرار محسوب میشه، بلکه مثل زیر ژانرهای سینمایی، این اتاق ترکیبی از ترس، هیجان و انرژیه. 

به نظر می رسه تیم اجرایی مجموعه انیگما با شناخت درست از نیاز جامعه مخاطب و خلائی که تو اتاق های فرار وجود داشته، دست به ابتکاری فوق العاده زده و بازی بی نظیری رو طراحی کرده که از هر نظر با بازی های اتاق فرار متفاوته. ترکیب سناریوی ترس با هیجان و شادی که نه تنها بازیکنا رو سر ذوق میاره بلکه می تونه بعد از تموم شدن بازی، تا ساعت ها اونها رو شارژ و پرتحرک نگه داره، استثناییه که فقط تو مجموعه انیگما دیده میشه.

 

تو این بین اتاق فرار رویای مجموعه انیگما از اون جاهاییه که همه اعضای یه خانواده ازش لذت می برن، زیرا از یه طرف معما ها و چالش های این اتاق به صورت مهارتی طراحی شدن که برای حل کردنشون باید همه اعضای گروه، بازیهای هیجان آور و پرنشاطی رو انجام بدن که برای بچه ها جذابه و برای بزرگترها یادآور بازی های دوران کودکی و از طرف دیگه این اتاق پر از رنگ و موسیقی و نشاطه. 

 

اتاق فرار رویای مجموعه انیگما بیشتر برای شاد بودن و لذت بردن ساخته شده، بنابراین اگه دوست دارین یه آخر هفته متفاوت را با همه اعضای خانواده بگذرونین، این اتاق فرار هیجانی یه انتخاب بی نظیره.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

۰ ۰